2016. december 27., kedd

Karácsonyi minimanók


A kézműves ismerőseim közül nagyon sokan készítettek idén mindenféle manókat, emiatt végül engem is elkapott a manóláz. De nem igazán tudok szépen varrni, ezért nem mertem próbálkozni vele, kidobásra szánt pulcsim meg nem volt, amiből egyszerű manót tudtam volna eszkábálni. Aztán egyszercsak találtam egy oldalt, ahol varrás nélkül készülő manókhoz volt útmutató:
http://www.hometalk.com/11131239/scandinavian-tomte-christmas-elf-ornament Ezt vettem alapul a manóim elkészítéséhez.

Hozzávalók (a ragasztón kívül mindent a Hobbyművész üzleteiben vásároltam):

- fa játékbábuk
- filcek
- patchwork anyagok
- mesegyapjú
- süthető gyurma
- saját készítésű szabásminták
- Uhu ragasztó





Első lépésként készült egy szabásminta a manók ruhájához (filc) és sapkájához (patchwork-anyag, illetve filc), aztán ezt kivágtam és felragasztottam a ruhát a játékbábukra:



Ezután a süthető gyurmából (Fimo Soft-ot használtam) megformáztam az orrukat és az útmutató szerint sütőben kisütöttem. Mesegyapjúból megformáztam a szakállukat, aztán felragasztottam, majd felragasztottam a sapkájukat és végül az orrukat.

Ilyenek lettek:





















Nagyon-nagyon szerettem velük szöszmötölni. Teljesen odavoltam, mikor az első darab elkészült ^_^ .  És annyira cukik voltak, ahogy egyre többen sorakoztak a szekrényen! :-) Annyira belejöttem, hogy még sokkal többet tudtam volna belőlük készíteni. Sokan ajándékba készültek, a pirosak közül pedig többen a karácsonyfára kerültek:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése