2017. január 7., szombat

Zene és boldogság



1-2 hónapja kínai karaktereket keresgéltem, hogy megfessem egy kerek születésnapra ajándékba. Olyanokat, mint például: belső béke vagy harmónia. De ezek olyan bonyolult és sok karakterből álltak, hogy bele se mertem kezdeni a festésükbe, mert tartottam tőle, hogy nem tudom őket pontosan csempére festeni. Ezután elkezdtem a zene szót keresgélni - ugyanis olyan embernek készült ajándékba, aki zenél, - és nagyon megörültem, mikor rátaláltam erre a karakterre, ugyanis két jelentése van:
 Leírva ugyanaz a karakter (樂) , de a beszédben két teljesen más szó: 'yue' (a jelentése: zene), az ősi kínai nyelvben pedig 'le' (jelentése: boldogság). De a régi kínaiak mégis összetartozónak érezték ezt a két szót. És épp ez tetszett benne és ezért örültem, amikor rátaláltam. No meg azért is, mert tudtam, hogy ezt szépen és pontosan rá tudom majd festeni a kerámiára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése